הצעת חוק: חובה להשתמש במייל

    שלום בידרמן No Comments on הצעת חוק: חובה להשתמש במייל
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעת חוק חדשה של ח"כ סתיו שפיר תחייב ספקי שירות, פרטיים וציבוריים כאחד, לאפשר ללקוחות לפנות אליהם במייל, ולא רק בפקס. החובה תחול בין היתר על: משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, רשויות ממשלתיות, חברות ממשלתיות, חברות טלפון קווי וסלולרי, ספקיות אינטרנט, חברות הכבלים והלווין, בנקים, תאגידי מים ועוד. על התיקון להצעת חוק הגנת הצרכן חתומים גם הח"כים יריב לוין, אלעזר שטרן, זבולון כלפא, מאיר שטרית, אילן גילאון, אבישי ברוורמן ובועז טופורובסקי.

    לפי ההצעה, "במצב בו מקבל שירות מעוניין או נדרש למסור לנותן השירות הודעה בעניין כלשהו שבין הצדדים, כל נותן שירות הנכלל בסעיף זה ייתן למקבל השירות את האפשרות לבצע את פנייתו, בכל עניין שהוא ובכל שלב בהתקשרות ביניהם באמצעות דואר אלקטרוני". ההצעה קובעת כי גם פנייה של נותני השירות לצרכנים, תוכל להתבצע בדואר אלקטרוני ולא רק בפקס או במכתב: "אם נותן שירות מעוניין למסור מידע למקבל השירות בעניין כלשהו שבין הצדדים, רשאי מקבל השירות לדרוש לקבל את פנייתו של נותן השירות באמצעות דואר אלקטרוני".

    "הציבור הישראלי מורגל להתלונן על הבירוקרטיה הבלתי נסבלת והאיטיות המחרידה בקבלת שירותים פשוטים – מהבנק, מחברת האינטרנט או ממשרדי הממשלה. הגיע הזמן שספקי השירות יעברו למסלולי שירות מהירים וזולים יותר, ויאפשרו לכל לקוח לפנות אליהם בדרך הנוחה לו" אומרים מציעי החוק.

    "המצב היום הוא זלזול בזמן של הלקוחות שנאלצים לחפש את מכשיר הפקס הקרוב למקום מגוריהם, לעתים לשלם על השירות וכשזה לא מתאפשר להגיע בעצמם למשרד נותן השירות. לא ייתכן שבשעה שהטכנולוגיה מאפשרת לערוך קניות בכל העולם מבלי לצאת מהבית, יש לבזבז שעות עבודה ארוכות כדי לאשר את מסגרת האשראי בבנק. קשה למצוא היום אדם שאין לו גישה למייל ועוד יותר קשה למצוא אדם שיש לו גישה נוחה לפקס במקום מגוריו, אם ספקי השירותים מסרבים להכיר בכך צריך לחייב אותם לעשות זאת".



    0 תגובות